A jednak – radio najlepsze!

Choć historia radia sięga końca XIX wieku, dzięki stałemu rozwojowi techniki, nie traci ono nic na swojej popularności. W każdym domu jest przynajmniej jeden odbiornik radiowy, a umieszczanie funkcji słuchania radia w telefonach komórkowych i odtwarzaczach MP3 lub MP4 sprawia, że praktycznie każdy styka się codziennie z radiem. Także podczas jazdy autobusem, samochodem, a także na zakupach, nawet wbrew sobie słuchamy radia. Nastanie w Polsce kapitalizmu i wolności słowa spowodowało, że zaczęły powstawać nowe, komercyjne stacje radiowe. Do tych największych należą: RMF FM, Radio ZET, Radio Eska. Swoją popularność zawdzięczają przede wszystkim ciekawym ramówkom, różnorodnym programom, a także zróżnicowanej muzyce.

Stacje radiowe nie ograniczają się tylko do nadawania programów za pomocą odbiorników radiowych. Coraz częściej docierają do nowych słuchaczy za pomocą Internetu. Już nie tylko tworzą strony internetowe, ale także dodatkowe tematyczne stacje. Obok stacji komercyjnych, których głównym założeniem jest rozrywka, powstają także stacje o charakterze religijnym, takie jak np. Radio Maryja. Ich program opiera się głównie na ewangelizacji, modlitwie i poruszaniu problemów religijno-społecznych. Dzięki takim stacjom ludzie wierzący mogą pogłębić swoją wiarę, a także za pomocą transmisji radiowych, uczestniczyć w nabożeństwach.

http://playit.pl/sprzet/monitor-zakrzywiony/

 

Popularność i ogólna dostępność radia sprawiły, iż także to medium opanowane zostało przez reklamę. Reklama radiowa, łatwiej i skuteczniej oddziałująca na odbiorców, często i chętnie wykorzystywana jest przez producentów. Nie taka nachalna jak reklama telewizyjna, a także, oddziałująca głównie na wyobraźnię odbiorcy, jak dowodzą naukowcy, jest skuteczna. Także jej koszty są znacznie mniejsza, a czas realizacji takiej reklamy jest krótszy niż w przypadku reklamy telewizyjnej lub prasowej.